Intensivkurs körkort Uppsala

Intensivkurs

Våra intensivutbildningar gäller för manuell och automatväxlad bil

Inskrivning

När du skriver in dig på trafikskolan så får du digital teoribok samt teoritester online där du studerar självständigt.

* Det vill säga, eleven får ett lösenord för inloggning på trafikskolaonline.se

Vid inskrivningen skall du ha med dig ditt giltiga körkortstillstånd samt legitimation.

Viktigt att veta om Intensivutbildning: En intensivkurs är ingen ”körkortsgaranti” eller en ”genväg” till ett körkort. Allt beror på dina förkunskaper och fallenhet att ta in kunskap på kort tid. Ibland kan du behöva träna mer inför provet. Om så är fallet får du besked om det så snart som möjligt.

Ring om du har frågor 018 140 800

För att kunna boka intensivutbildning måste du ha ett giltigt körkortstillstånd innan anmälan. Det är ett krav.

Körkortstillstånd transportstyrelsen

Intensivpaket 1

21.900:-

Boka

15 st 75 min lektioner 2 - veckors utbildning (krävs bra körvana)

Intensivpaket 2

27.000:-

Boka

20 st 75 min körlektioner 3 - veckors utbildning (krävs lite körvana)

Intensivpaket 3

32.400:-

Boka

25 st 75 min körlektioner 4 - veckors utbildning (krävs ingen körvana)

Intensivutbildning – bra att veta

Vid inskrivning om du önskar, bokar vi en nivåkontroll för dig och din privata handledare. Detta innebär att du kör en 75 minuters lektion här hos oss där en av våra trafiklärare bedömer på vilken utbildningsmässig nivå du ligger på.

Vid nivåkontrollen får ni råd och tips om vad ni skall öva på hemma tills du kommer till oss för din två-veckors/ tre -veckors intensivutbildning. Nivåkontrollen ska förhoppningsvis ha som följd att övningskörningen hemma flyter på bättre och att tiden på trafikskolan kan minimeras, liksom kostnaderna för din utbildning.

I intensivutbildnings paketet ingår 15, 20 eller 25 st. körlektioner á 75 min. Vi kör endast 75 minuters lektioner eftersom vi anser att 40 minuter som är standard på många trafikskolor är för lite tid att få igång inlärningen på ett effektivt sätt. För vissa räcker dessa lektioner, men det kan även vara så att man behöver några lektioner till. Om du behöver fler körlektioner kommer du att få veta detta under utbildningens gång. Du får med dig körkortsboken hem så att du även förbereder dig teoretiskt innan du kommer till oss. Du varvar dina körlektioner med datatesterna som du självständigt gör hemma.

Teori och uppkörning

Vi preliminärbokar din teori och ditt körprov hos Trafikverket i samband med din inskrivning. När du når de förväntade målen enligt utbildningsplanen så behåller vi tiderna. Om du ej når målen bokas en ny tid som läggs 2 veckor senare så att du kan få mer körvana.

OBS: Kostnaden för proven betalar eleven själv till Trafikverket (ingår ej i intensivpaketet).

Betalning

Betalningen för din intensivutbildning/paket skall vara oss tillhanda senast 2 veckor innan utbildningen påbörjas.
När du kommer till oss vill vi att du har med dig ett kvitto på att betalningen är gjord.

Betalning sker till bankgironummer: 502-6729

Rekommenderas!

Gick intensivkurs på Uppsala Trafikskola och är jättenöjd! 🙂
Genomtänkt lektionsplanering, trevlig personal och bra bilar 🚗

Johanna M

En toppen trafikskola!

Jag kommer att vara för evigt tacksam till er, men mest dig Anneli!
Tack!

Jazmin

Engagerade lärare!

Jätteduktig, engagerad och pedagogisk personal med ett varmt och personligt bemötande. Extra tack till min lärare Samuel vars undervisning och pepp hjälpte mig att gå från total nybörjare till att känna mig trygg bakom ratten! Rekommenderar starkt!

Ruben M

Supernöjd!

Trevliga och pedagogiska trafikskolelärare. Bra upplägg på intensivkurs och väl värt att lägga sin utbildning här. Toppbetyg!

Christina

Bilar vi använder

Kom igång

Boka körlektioner idag!

Boka direkt via vår webb eller kontakta oss.