Riskettan Uppsala

Riskutbildning

Utökad riskutbildning, del 1 och 2

Du som ska ta körkort måste vara godkänd på både Riskettan och Risktvåan innan du får påbörja dina Teoriprov och Förarprov. Riskutbildningarna görs inte vid samma tillfälle eftersom de omfattar flera timmar vardera och hålls på olika platser. Dels i lektionssal och dels på trafikövningsplats.

RISKETTAN

Utbildningen omfattar alkohol, andra droger, trötthet och andra riskfyllda beteenden. Den hålls som lärarledd lektion.

RISKUTBILDNING DEL 1
Första delen av den utökade riskutbildningen omfattar alkohol, andra droger, trötthet och riskfyllda beteenden. Kursen hålls som lärarledd lektion. Du måste kunna legitimera dig vid kurstillfället. Kursens längd är 180 min.

Undervisningen sker på svenska så du måste behärska det i tal och skrift. Tolkning ej tillåten.

Teaching is in Swedish so you must master it in speech and writing. Interpretation is not allowed.

KOSTNAD: 800:-

RISKTVÅAN

RISKUTBILDNING DEL 2

Utbildningen kallades tidigare halkbana och omfattar hastighet, säkerhet och körning under särskilda förhållanden. Den genomförs på trafikövningsplats och tidpunkt att göra den bestämmer du och din körskolelärare tillsammans.

Betalningen för din intensivutbildning/paket skall vara oss tillhanda senast 2 veckor innan utbildningen påbörjas.
När du kommer till oss vill vi att du har med dig ett kvitto på att betalningen är gjord.

Betalning sker till bankgironummer: 502-6729

TÄNKVÄRT
För att du ska få ut mesta möjliga av dina riskutbildningar är det bra om du gör dem i slutet av din utbildning. Detta med tanke på både din körförmåga och din möjlighet att förstå samband mellan orsak och verkan. Vi vill helt enkelt att du ska få ut så mycket som möjligt av dina Riskutbildningar.

Riskutbildningarna hålls regelbundet, oftast varannan vecka. Du måste legitimera dig vid kurstillfället. Föranmälan krävs.

Vid frågor, kontakta vår reception. Båda utbildningarna kan bokas via vår reception.

Välkomna!

Rekommenderas!

Gick intensivkurs på Uppsala Trafikskola och är jättenöjd! 🙂
Genomtänkt lektionsplanering, trevlig personal och bra bilar 🚗

Johanna M

En toppen trafikskola!

Jag kommer att vara för evigt tacksam till er, men mest dig Anneli!
Tack!

Jazmin

Engagerade lärare!

Jätteduktig, engagerad och pedagogisk personal med ett varmt och personligt bemötande. Extra tack till min lärare Samuel vars undervisning och pepp hjälpte mig att gå från total nybörjare till att känna mig trygg bakom ratten! Rekommenderar starkt!

Ruben M

Supernöjd!

Trevliga och pedagogiska trafikskolelärare. Bra upplägg på intensivkurs och väl värt att lägga sin utbildning här. Toppbetyg!

Christina

Bilar vi använder

Kom igång

Boka körlektioner idag!

Boka direkt via vår webb eller kontakta oss.