Introduktionsutbildning körkort uppsala

Introduktion

Introduktionsutbildning

Välkommen på introduktionsutbildning hos oss på Uppsala trafikskola. Undervisningen sker på svenska så du måste behärska det i tal och skrift. Tolkning ej tillåten.

Teaching is in Swedish so you must master it in speech and writing.
Interpretation is not allowed.

KOSTNAD: 650 :-
OBS: Parkeringstillstånd finns att hämta på trafikskolan!

Exempel på innehåll i utbildningen: krav och bedömningskriterier vid förarprov, körerfarenhetens betydelse för trafiksäkerheten, handledarens juridiska och moraliska ansvar och på vilka sätt handledare och elev kan tolka samma trafiksituation olika. Detta och mycket mer skall handledaren och eleven få kunskap om under minst 3 timmar.

Krav för att bli handledare vid privat övningskörning:

• Du ska ha fyllt 24 år
  • Du ska under de senaste 10 åren ha haft körkort för fordonet i minst 5 år. Du får inte ha mist körkortet under de senaste 3 åren p.g.a. rattfylleri eller något annat grovt brott. Har körkortet varit återkallat under denna tid p.g.a. t.ex fortkörning får det inte ha varit återkallat sammanlagt mer än 3 månader.
  • Körkortet skall vara utfärdat i ett land inom EES Länder inom EU samt Norge, Island och Liechtenstein.
  • Du skall ha vana och skicklighet att köra den aktuella fordonstypen.
  • Du och din elev ska ha genomgått en obligatorisk introduktionskurs för privat övningskörning.
  • Ni behöver inte gå samtidigt och utbildningen är giltig i 5 år.

Obligatorisk platsbokning på tel. 018 – 140 800 eller genom bokning här nedan .

Föranmälan krävs. Vid anmälan vill vi veta fullständigt namn, personnummer och telefonnummer. Samtliga deltagare måste kunna uppvisa godkänd legitimation.

Viktig information!!

• Vi förbehåller oss rätten att avboka/omboka ett kurstillfälle om det är för få deltagare inbokade.
  • Medtag giltig id-handling.
  • Anmälan är bindande, utebliven betalning betyder ej att ni avbokas automatiskt.
  • Kursen är på svenska och du måste behärska det i tal och skrift. Tolkning är ej tillåten.
  • Teaching is in Swedish so you must master it in speech and Writing. Translator is not allowed at the course.

Rekommenderas!

Gick intensivkurs på Uppsala Trafikskola och är jättenöjd! 🙂
Genomtänkt lektionsplanering, trevlig personal och bra bilar 🚗

Johanna M

En toppen trafikskola!

Jag kommer att vara för evigt tacksam till er, men mest dig Anneli!
Tack!

Jazmin

Engagerade lärare!

Jätteduktig, engagerad och pedagogisk personal med ett varmt och personligt bemötande. Extra tack till min lärare Samuel vars undervisning och pepp hjälpte mig att gå från total nybörjare till att känna mig trygg bakom ratten! Rekommenderar starkt!

Ruben M

Supernöjd!

Trevliga och pedagogiska trafikskolelärare. Bra upplägg på intensivkurs och väl värt att lägga sin utbildning här. Toppbetyg!

Christina

Bilar vi använder

Kom igång

Boka körlektioner idag!

Boka direkt via vår webb eller kontakta oss.